نحوه گودری کردن لینک در وبلاگها

باز هم سلام.... 

من تونستم نحوه گودری کردن لینک های تو وبلاگ رو به صورت کامل یاد بگیرم...از وبلاگ فانا.

خواستم شما هم وبلاگتون و به این شکل در بیارید تا از زمان به روز آوری لینک دوستاتون آگاه بشید. راستش تمام مطلب وبلاگ فانا رو در این مورد یکجا کپی کردم(منبع رو هم ذکر کردم دیگه!!). دلیلش هم این بود که خواستم واسه خودم هم این مطلب رو داشته باشم. 

من هم مثل فانا شدیدا پیشنهاد می کنم این لینکدونی رو بسازید چون واقعا واسه وبلاگ نویسان به درد بخور هست...

حالا در ادامه مطلب می تونید آموزش ببینید. خیلی هم راحت هست.

 

برای این کار احتیاج به یه اکانت جیمیل و یه اکانت یاهو دارید

1. اول با اکانت جیمل وارد گوگل ریدر بشوید.
2. روی گزینه add a subscription کلیک کنید و در نوار آدرس ، فید یا آدرس سایت یا وبلاگ مورد نظرتون رو وارد کنید (اگه آدرس فید رو وارد کنید بهتره اما با آدرس اصلی سایت هم کارتون راه میفته ! خود من آدرس اصلی رو وارد کردم) همه ی لینک هاتون رو به همین صورت وارد کنید


3. حالا به قسمت Manage subscriptions » که پایین لینک هاتون قرار داره برید و از جلوی هر لینک change folder رو بزنید و تمام لینک هاتون رو وارد یه فولدر خاص بکنید (اگه هنوز فولدری نساختید اول new folder رو بزنید و یه فولدر بسازید و بعد بقیه لینک هاتون رو وارد همین فولدر کنید)

4. از همون صفحه وارد قسمت folders and tags بشید (بالای صفحه میبینیدش) و فولدری که لینک هاتون داخلشه رو از حالت private درآورید و public‌ کنید .



5. حالا روی add a clip to your site کلیک کنید ، یه کد به شما میده که فقط قسمت یوزر برای شما مهمه (همون قسمتی که تو عکس به رنگ زرد نشون داده) :




حالا تا اینجا داشته باشید

با اکانت یاهوتون اینجا وارد بشین و به این صفحه برید بعد روی Clone کلیک کنید تا وارد یه صفحه ی جدید بشید ، حالا از نوار آدرس مرورگرتون آدرس رو کپی کنید و جایی سیو کنید (از عبارت آیدی به بعد برای ما مهمه یعنی قسمت سبز شده )
http://pipes.yahoo.com/pipes/person.info?eyuid=7pSOf6g9qXnyViL0bvnuAlblAQ

حالا به صفحه بلاگ چرخان ساز یعنی این صفحه وارد بشید
در جای خالی اول شماره شناسایی گوگل (همون شماره بعد user ) رو بنویسید
در جال خالی دوم اسم فولدری که ساختید و لینک هاتون رو توش گذاشتید رو بنویسید
در جای خالی سوم شماره بعد از آیدی (قسمتی که با سبز نشون داده شده) رو بنویسید
و بقیه گزینه ها رو هر جور که دلتون میخواد پر کنید ، در آخر با زدن پیش نمایش میتونید ببینید لینک هاتون چطوری تو وبلاگ نمایش داده میشن ، اگه راضی بودید روی تولید کد کلیک کنید و کد رو بگیرید

حالا به قسمت ویرایش قالب تو مدیریت وبلاگتون (یا سایتتون) برید و کد رو در جای مناسب قرار بدید تا در وبلاگ نمایش داده بشن.